Skip to content
Skip to service links: contact, tools, help, the group
Skip to search
Skip to main navigation
Skip to sub navigation
Skip to Footer with links to masthead, print, email a friend and disclaimer
 

Vámra és adókra vonatkozó tájékoztató címzettek számára

Vámmal, adókkal, és fizetésük módjával kapcsolatos alapismeretek.
Interneten magáncélra vásárolt áruk

Az interneten vásárolt termékek esetén Önnek vám- és adófizetési kötelezettsége keletkezhet, mellyel kapcsolatban az alábbiak a legfontosabb tudnivalók:
  • A vám- és adók értékét a webshopok jellemzően nem tüntetik fel a termékek ára mellett, és jellemzően a részükre fizetendő szállítási díjba sem számolják bele.
  • Az interneten vásárolt áruk többsége jellemzően nem az Ön országában van készleten, hanem egy külföldi országból importálják, így vám- és adófizetési kötelezettség keletkezhet, ha az áru nemzetközi határokat lép át.
  • Ha az adott terméket nem kizárólag az Ön országának határain belül, vagy egy adott vámunión (pl. Európai Unió) belül szállítják, akkor a megrendelőnek, vagyis Önnek import vám- és adófizetési kötelezettsége keletkezik a helyi vámhatóság határozata alapján.
  • Hogy a küldemény vámkezelése mihamarabb megtörténjen, és futárunk minél gyorsabban tudja kézbesíteni a terméket Önnek, a DHL az Ön megbízásából vállalja, hogy megfizeti az árura kivetett vámot és adót.
  • A terméket abban az esetben áll módunkban átadni Önnek, ha a DHL részére a vám és adó összegét megfizeti.
  • A fizetendő vám és adó mértékét elsősorban az határozza meg, hogy mely országból küldik a terméket, mi a pontos árutípus, mi az áru értéke, és milyen súlyú a küldemény.
Ha az interneten vásárol árut, akkor mindig győződjön meg róla, hogy:
  • Az Ön országából érkezik az áru belföldi szállítással
  • Külföldi országból nemzetközi szállítással érkezik az áru
  • Az Európai Unión kívüli országból nemzetközi szállítással érkezik az áru
Fontos: a kereskedelmi céllal vásárolt árukra eltérő szabályok vonatkoznak.
Az Európai Bizottság online vitarendező rendszereExternal Link / New Window a címen érhető el. Ügyfeleink az online módon vásárolt termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszaikat ezen a felületen adhatják le.